czwartek, 12 czerwca 2014

O pradziejach naszych...

Jedną z moich największych pasji jest gromadzenie wszelkich publikacji, dotyczących naszego regionu... Staram się gromadzić wszystko - od publikacji książkowych po artykuły. Postanowiłam, że zawsze kiedy uda mi się ,,zdobyć'' coś nowego podzielę się ze wszystkimi tą radosną nowiną. Zapoczątkowałam tym samym cykl, który nazwałam ,,Brochoviana''. 

Jakiś czas temu na jednej z aukcji internetowych, po wpisaniu wszelkich możliwych  słów kluczowych, udało mi się nabyć ,,Archeologię ziemi sochaczewskiej'' opracowaną przez Pawła Fijałkowskiego, a wydaną przez Muzeum Ziemi Sochaczewskiej i Stowarzyszenie Miłośników Ziemi Sochaczewskiej w 1987 r. Autor przedstawia znaleziska archeologiczne z terenu ziemi sochaczewskiej i przedstawia badaczy,  zajmujących się zgłębianiem tajemnic naszego regionu. Na 20 stronach starano się zebrać to, o czym nadmieniały publikacje przedwojenne, ale i te z lat 70. Przyznam się szczerze, że taki przedmiot, jak Pradzieje ziem polskich nie należał do moich ulubionych, ale czego nie robi się dla małej ojczyzny ;)


1 komentarz: