piątek, 27 czerwca 2014

Archiwum Ziemi Brochowskiej...

Drodzy Mieszkańcy Ziemi Brochowskiej,

miło mi zakomunikować, że dzisiaj zaczyna swoją działalność Archiwum Ziemi Brochowskiej. Postanowiłam, że należy usystematyzować i uporządkować to, co do tej pory udało mi się już odnaleźć i pomyśleć o nowych odkryciach w przyszłości. Z własnych doświadczeń wiem jednak, że największe skarby znajdują się najbliżej nas. Dlatego też zwracam się do Wszystkich ze swoistym apelem. 

Jeżeli posiadacie Państwo w swoich domach pamiątki np. zdjęcia, przedmioty, dokumenty lub druki ulotne, które z Państwa perspektywy przedstawiają wartość historyczną, to zapraszam do umieszczenia tych cennych źródeł w Archiwum. Nie chcę oczywiście ich zabierać, ale jedynie zdigitalizować. Gwarantuje, że wszystkie pozyskane przeze mnie materiały zostaną należycie opisane, zeskanowane i zarchiwizowane z zachowaniem wszelkich norm prawnych (zaznaczenie daty donacji oraz imienia i nazwiska donatora). Mogę dodatkowo zapewnić, że każdy fakt przekazania cennych źródeł będzie odnotowany na moim blogu, a darczyńca otrzyma oficjalne podziękowania.

Ocalmy od zapomnienia najcenniejsze pamiątki naszego regionu. Stwórzmy razem archiwum regionu. Mam głęboką nadzieję, że moje starania przy Państwa współpracy zostaną w końcu docenione i archiwum doczeka się solidnej bazy i publikacji w formie cyfrowej w zasobach internetowych. Dodatkowo mogę zapewnić, że zgromadzone przeze mnie materiały mogą być zawsze wykorzystane do publikacji naukowych lub wystąpień konferencyjnych (oczywiście po utrzymaniu wcześniej zgody darczyńcy). Nie zostaną przez to zamknięte w szafie, ale posłużą jako materiał badawczy i przyczynią się do rozwoju nauki.

Pragnę również zaznaczyć, że wszystkie moje działania wykonuje jedynie dla dobra historii regionu i nie czerpie z nich żadnych korzyści majątkowych, bo i po co.... W przyszłości Archiwum może posłużyć jako baza wiedzy dla naszych następnych pokoleń.

Zapraszam wszystkich do zaangażowania się w mój autorski projekt Archiwum Ziemi Brochowskiej. Przetrząśnijcie strychy, komody i kufry!!!!

Do Archiwum trafiły już zbiory z mojej kolekcji rodzinnej. Jedno z najstarszych zdjęć jakie posiadam pochodzi sprzed 1939 r. i przedstawia moją prababkę Wiktorię Zakrzewską z domu Szymańska, która pochowana jest na cmentarzu parafialnym w Janowie.


                                            Serdecznie pozdrawiam,
                                            Kronikarz brochowski

P.S. Osoby zainteresowane przekazaniem materiałów proszę o kontakt mailowy martabrochoviensis@gmail.com

2 komentarze:

  1. Piękna inicjatywa. Wielkie brawa i ukłony za pomysł i życzę sukcesów w tworzeniu i rozwijaniu Archiwum.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, mój dziadek mieszkał w Famułkach Królewskich do 45 r. jego dom znajdował się na rozwidleniu drogi z Famułek Królewskich do Brochowskich, może ma Pani jakieś fotografie z tych czasów.

    OdpowiedzUsuń